RahsiaFacebook.my

Seorang bisnesman yang berjaya di bandaraya sudah bosan dengan kehidupan dibandar dan memutuskan untuk berhenti dan membeli sebuah rumah ladang di Montana.

Selepas beberapa bulan memulakan hidup dirumah ladangnya dia amat gembira dengan suasana sunyi dan tenang. Tidak beberapa lama kemudian dia mendengar bunyi bising di hadapan rumah ladangnya. Sambil memegang senapang dia keluar untuk melihat apa yang berlaku. Kelihatan seorang lelaki sedang menunggang kuda menunggu di pagar rumahnya.

“Rilek encik, saya jiran awak disini. Saya datang nak beritahu saya akan buat majlis parti dirumah ladang saya tidak jauh dari sini”  Terang lelaki itu.

Menyedari niat baik jiran barunya dia menyimpan semula senapangnya dan bertanya “Apa yang perlu saya buat? Bagaimana dengan dressing? Apa perlu saya pakai ke parti awak?” Tanya bisnesman itu cuba bersikap sporting.

“Oh, tak payah susah-susah” Jawab si jiran, “Cuma kita berdua je di parti nanti”

Share

Share on Facebook