Let’s chat together with LINE!

Leave a comment


Nazrulludin has recommended the free calling and messaging app, LINE.

LINE allows you to make free high quality voice calls, send free Emoji messages, and use exciting features like the huge variety of stickers.

Enhance your communication with friends and family!

You can use LINE on iPhones, Androids, Windows Phones, BlackBerry and even from your PC.

Download it from here and add your friend!
http://line.naver.jp/D

How to add your friend:

1. Click on this link or

http://line.naver.jp/ti/p/dHjsxvCjUl

2. Scan the QR Code shown.

Husband Super Store

Leave a comment


Recently a "Husband Super Store" opened where women could go to choose a husband from among many men. It was laid out in five floors.

The only rule was, once you opened the door to any floor, you HAD to choose a man from that floor; if you went up a floor, you couldn’t go back down except to leave the place, never to return. A couple of girlfriends went to the shopping center to find some husbands…

First floor
The door had a sign saying, "These men have jobs and love kids." The women read the sign and said, "Well, that’s better than not having a job or not loving kids, but I wonder what’s further up?" So up they went.

Second floor
The sign read, "These men have high paying jobs, love kids, and are extremely good looking." "Hmmm," said the ladies, "But, I wonder what’s further up?"

Third floor
This sign read, "These men have high paying jobs, are extremely good looking, love kids and help with the housework."
"Wow," said the women, "Very tempting." But there was another floor, so further up they went.

Fourth floor
This door had a sign saying "These men have high paying jobs, love kids, are extremely good looking, help with the housework and have a strong romantic streak."
"Oh, mercy me," they cried, "Just think what must be awaiting us further on! So up to the fifth floor they went.

Fifth floor
The sign on that door said, "This floor is empty and exists only to prove that women are f-cking impossible to please. The exit is to your left."

Aku Maafkan Kamu

Leave a comment


Malique selalu produce lagu yang membawa maksud mendalam. Kalau dahulu dia berkolaborasi dengan M Nasir, kini dengan ikon muzik Jamal Abdillah. Jom layan lagu baru beliau..

BR1M experience

Leave a comment


In december last year I was enlisted to help the Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) exercise here in Kuantan. Initially I was stationed at Pulau Tioman, but due to adverse weather condition I was reassigned to Bukit Serok, an aborigine settlement at Rompin. It is a small orang asli village located some 40 km from Muadzam Shah and 140 km from Kuantan.

I have no problem on working outstation since it’s december. I’ve been a tax officer for four years and december for me it’s the slowest time of the year.

I’ve discovered that Bukit Serok is actually a resettlement village. When Felda or Felcra want to open an settlement they’ll relocated some family to this new settlement. This is what happen with Bukit Serok. Although it is a small village dominated with orang asli, you may find small number of Malay, Chinese and Indian family live here.

At this village time is almost still. It is so quiet and peaceful I like it so much. I am a guy who can’t stand the life city. I’ve discovered this when I just started with my job about four years ago. Come saturday and I’m become restless and itching to run away from Kuantan. I started to wander randomly and try to find any small village especially close to beach so I can relax.

So discovering Bukit Serok is a very quiet place is a pleasent surprise for me. I like the warm and always smiling village folks. Their friendliness is something I cherish. It’s a very contrasting from city folks.

Since it’s a small village we’re only busy on 10th December, the very first day BR1M form is distributed. After that there’s only small number of applicants come to get or submit the form.

Here are some pictures from my experince in this BR1M programme for you to enjoy.

Jana income di Mudah.my segera!

Leave a comment


Sejak negara kita sering dilanda dengan masalah ekonomi yang tidak menentu, ramai di antara kita yang mula mencari peluang untuk tambah pendapatan. Antara peluang tambah pendapatan yang mendapat tempat dan menjadi pilihan adalah perniagaan. Ada yang memilih perniagaan offline dan tak kurang juga yang memilih perniagaan online.

Tetapi, sejak teknologi maklumat kian berkembang di negara kita dengan wujudnya pelbagai kemudahan seperti broadband dan streamyx, masyarakat kita mula menjadikan internet sebagai satu medium untuk menambah pendapatan.

Perkembangan ini sangat positif dan selaras dengan pendedahan tentang peluang buat duit di internet oleh beberapa individu atau mana-mana pertubuhan. Walaupun banyak peluang buat duit di internet cara sebenar didedahkan, masyarakat kita khususnya masih juga percaya dan lebih suka menyertai program-program buat duit yang menipu.

Antara program-program buat duit yang menipu adalah skim cepat kaya, skim ponzi, skim piramid, program HYIP, program reseller, dan banyak lagi. Kes-kes penipuan yang sering berlaku di internet sebenarnya adalah berpunca daripada sikap masyarakat kita sendiri. Sikap yang saya maksudkan adalah sikap ingin mendapat wang dengan cepat dan mahu menjadi kaya.

Biasalah orang kita. Apabila disogok dengan pelbagai janji manis dan pulangan wang yang lumayan, tanpa berfikir panjang, mereka terus mengambil peluang yang dianggap boleh mendatangkan hasil itu. Padahal, hasil yang bakal diterima adalah sebaliknya. Kemudian, selepas sedar mereka telah ditipu barulah nak menyesal. Kesian..

Dalam hal penipuan ini, untuk mengelakkan diri daripada terjebak dengan program buat duit yang menipu, anda seharusnya mengamalkan sikap berhati-hati sebelum menyertai mana-mana program buat duit. Langkah terbaik sebelum terjebak dan mengalami kerugian adalah anda perlu membuat kajian terhadap program berkenaan dengan menggunakan google atau bertanya kepada rakan-rakan usahawan internet yang lain.

Baik.. Jika anda bertanya kepada saya, apakah peluang buat duit di internet yang selamat dan mudah untuk dilakukan oleh sesiapapun? Jawapan saya adalah peluang buat duit di laman Mudah.my. Mengapa saya berikan jawapan itu dan bukannya buat duit dengan ebook, affiliate dan lain-lain?

Ini kerana, dengan buat duit di Mudah.my, anda boleh mula serta merta dan terus buat duit. Jika hendak dibandingkan dengan cara lain, anda memang boleh buat duit juga tetapi tidak secepat seperti buat duit di Mudah.my.

Untuk mempelajari dengan lebih lanjut berkenaan cara buat duit di laman Mudah.my, sahabat usahawan saya iaitu saudara Hafizi Zain dan Ejat Perindu telah mengeluarkan sebuah ebook terbaru mereka yang bertajuk Rahsia Lubuk Duit Di Mudah.my.

Dalam ebook tersebut, mereka berdua telah membongkarkan secara terperinci bagaimana caranya untuk buat duit di laman Mudah.my. Antara perkara-perkara rahsia yang dikongsikan adalah teknik tersembunyi buat duit di Mudah.my, teknik beriklan di Mudah.my cara hebat, teknik mendapatkan jualan sehingga hasilnya boleh mencecah lima angka dan banyak lagi.

Oleh itu, tanpa membuang masa anda lagi yang sememangnya sangat berminat untuk buat duit di internet, saya menjemput anda untuk berkunjung ke laman web ebook tersebut di www.rahsiamudah.my

Sebaik sahaja anda masuk ke sana, pastikan anda baca terlebih dahulu penerangan yang terdapat di sana. Kemudian, anda jangan berlengah-lengah pula, terus dapatkan ebook Rahsia Lubuk Duit Di Mudah.my di sana ya. Ebook tersebut hanya buat anda yang serius untuk tambah pendapatan di internet sahaja.

Semoga anda berjaya buat duit!

Bajet 2012: Pampasan keatas kelewatan tax refund

Leave a comment


Camne dengan Bajet 2012 yang baharu dibentangkan? Apa reaksi korang? Puas hati? Gembira? Kecewa?

Well, bak kata pepatah ‘rumah dah siap,pahat pula berbunyi’. Pelbagai pandangan, pujian dan tidak kurang juga kritikan diberi kepada Menteri Kewangan selepas pembentangan bajet 2012 yang lalu. Tak dinafikan kita tidak boleh memuaskan hati semua pihak dan ada juga apabila diberi, mahukan lebih lagi.

Satu perkara yang berjaya menarik perhatian aku ialah cadangan pampasan yang akan diberi kepada pembayar cukai sekiranya berlaku kelewatan pemulangan cukai terlebih bayar (korang boleh baca sendiri cadangan ni kat ruangan lampiran Bajet 2012, pegi ke laman web LHDN dan di ruangan atas kanan ada link nye).

Isunya disini ialah pembayar cukai akan dikenakan penalti sekiranya lewat membayar cukai tertunggak. Manakala tiada apa2 pampasan sekirannya pihak LHDN lewat memulangkan cukai terlebih bayar. Jadi agak adil bagi kedua-dua pihak sekiranya sistem ini dimulakan. Sebenarnya cadangan ini selaras dengan apa yang telah lama dibuat di kebanyakan negara maju.

Mengikut cadangan Bajet 2012, sistem ini akan dimulakan bermula tahun taksiran 2013.

Namun ia bersyarat. Pampasan ini hanya layak diberikan kepada pembayar cukai yang menghantar borang dalam tempoh sahaja. Mekanisme sistem ini ialah pampasan 2% akan dibayar atas asas harian bermula 1 hari :

1. Selepas 90 hari dari tarikh tutup pengemukaan e-filing

2. Selepas 120 hari dari tarikh tutup pengemukaan manual

Senang difahami, kan? Secara tak langsung sistem pampasan ini akan mempertingkatkan kecekapan pentadbir cukai negara ini..

Just another sunday

Leave a comment


Hari ahad yang perlahan. Jom layan music video nih. We party rock!!

Older Entries

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 31 other followers

%d bloggers like this: